Raporty

W poszukiwaniu miejsc N | Hvar | #7

W tym roku po raz pierwszy odwiedziliśmy Chorwację. Naczytawszy się jaki to naturystyczny raj, ile to pięknych plaż i ośrodków ruszyliśmy na rodzinny wakacyjny wypoczynek.

Pierwszym niemiłym zaskoczeniem była oferta kempingów. Nie mamy własnej przyczepy, mając małe dzieci nie chcieliśmy też mieszkać w małych namiotach. Okazało się, że dla 7-osobowej rodziny, chcącej wynająć wyposażony namiot lub domek nie ma takiej możliwości. Największe domki lub wyposażone namioty są 6-osobowe i mimo że nasza najmłodsza córcia ma 4 lata, nie było możliwości zakwaterować jej na dostawce, jedynie trzeba było brać drugi domek lub drugi namiot... Sorry, taki mamy klimat... :sorry:

Hvar | #6

Wraz z żoną byliśmy w II połowie sierpnia 2014 r. na wyspie Hvar w miejscowości Staryj Grad, w hotelu Arkada. Na wyspie jest podobno kilka plaż FKK, ale brak samochodu uniemożliwiał nam dotarcie do tych plaż. Z informacji, które są dostępne poprzez internet, możemy jedynie potwierdzić, że tzw. taksówki wodne codziennie przewożą zainteresowanych turystów rano i odbierają wieczorem z każdej większej miejscowości na Hvarze.

Plaże | Hvar | #5

Chorwacja...o tym kraju napisano wiele przewodników. Planując tegoroczne wakacje zaopatrzyłem się w kilka z nich i ... trochę się rozczarowałem. Niestety trudno znaleźć praktyczne wskazówki a informacje na temat naturyzmu są nie dokona prawdziwe.
Całą przygodę zaczęliśmy (moja partnerka i ja) od zarezerwowania kwatery i samolotu. Przy pierwszej wizycie polecam skorzystać z ww.adriatica.net. Przy następnych odwiedzinach można już jechać pod znany adres i zaoszczędzić jakieś 30-35%. Z noclegami na wyspie Hvar nie ma problemu...we wrześniu można jechać w "ciemno". W portach, na przystankach autobusowych w Hvarze, Starim Gradzie, Jelsie miejscowi tylko czekają na potencjalną "zdobycz-turyste":). Niestety czasami bardzo nachalnie.

FKK "Nudist" | Hvar | #4

Nasza relacja krótko po powrocie z kempu FKK "Nudist" na Hwarze w miejscowości Vrboska. Spędziliśmy tam 11 cudownych dni, wypełnionych słońcem, rewelacyjnie czystą (i słoną) wodą i wypoczynkiem. Na początek dojazd. Z Kalisza odległość wynosi ok. 1400 km w jedną stronę. Da się to pociągnąć bez międzylądowania, ale to prawdziwa mordęga. Opłaty drogowe (rok 2006 - lipiec) Czechy drogą Kudowa Słone, Brno teoretycznie opłata nie jest wymagana jednak ze względu na remonty dróg w Brnie nigdy nie wiadomo, na jaki odcinek skieruje nas objazd. Dla

Hvar | #3

Witam

Te wakacje spędziliśmy w przepięknej Chorwacji.
Zwiedziliśmy połowę wybrzeża od Dubrownika po Pag. Z przykrością stwierdzam, że naturyzm powoli zanika na Chorwackich plażach. Jak się okazuje nawet tak do niedawna popularne naturystyczne wysepki w okolicy przepięknego miasteczka Hvar są teraz w większości zajęte przez tekstylnych. Nie zmienia to jednak faktu że można się tam nadal swobodnie opalać i kąpać.
I mimo wszystko warto tam popłynąć.
Zainteresowanych wrazeniami z podróży zapraszam do dyskusji e-mail

Camping Mlaska | Hvar | #2

Przesyłam kilka zdjęć z campingu MLASKA w Securaj na wyspie Hvar. Spędziliśmy tam dziesięć wspaniałych dni. Camping jest w części naturystyczny (mniejszej). Można mieszkać w tekstylnej a chodzić się opalać na naturystyczną, z zejście do wody jest skaliste i obmurowane ale dno PIASZCZYSTE na odległość 200 m naprawdę czysty , biały piasek. Minusem było brak sklepu a do miasteczka 4 kilometry drogą bez poboczy. Sanitariaty bez zarzutu, woda do mycia dostępna stale. Ciepła i zimna. Miejsce godne polecenia.